Jon Lundblad slutar



Tyvärr så möttes man under måndagen av den tråkiga nyheten att Jon Lundblad tvingas sluta med fotbollen. Efter att han under våren råkat ut för sin fjärde korsbansskada. Istället kommer Jon satsa på sina studier till civilekonom
- Det finns ett liv efter fotbollen också. Säger Jon till den officiella hemsidan

Och Jon fick till slut rådet av läkarna att sluta med elitfotbollen med tanke på att det finns risk för men för livet. Mycket mycket tråkigt tycker vi på Skrivna Ark.
- Jag kom till Ljungskile med förhoppningen att spela 30 matcher och komma tillbaka till fotbollen efter en skadedrabbad sista säsong i Örebro. Men när vi spelade som vi gjorde i Allsvenskan fanns det helt enkelt ingen plats för mig. Sen har skadorna fortsatt att förfölja mig. För tre veckor sedan operarade jag mina knän för åttonde gången. Det är mitt egna beslut att lägga av men jag har också lyssnat på läkarna. berättar Jon till den officiella hemsidan

Jons sista match i den gröna tröjan blev mot sin gamla klubb Örebro SK på hans gamla hemmaplan, Behrn Arena. Och på något sätt så känns ändå som ett rätt bra slut på Jons karriär när allt kommer omkring. En karriär kanske inte riktigt blev vad som förutspåddes när han kom fram i början av 2000-talet.

Vi på Skrivna Ark vill önska Jonlycka till i framtiden och tacka för tiden i LSK

/Archie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0