Lite smått och gott inför kvällen

Inför kvällens drabbning gör vi ett litet svep över LSK-världen.

Den gamle LSK-keepern Philip Warnö kommer spela en halvlek för IKO i kvällens drabbning. Warnö som är född 1989 och tog plats i A-truppen 2006 då Niklas Svensson var borta en tid pågrund av skada. Han lyckades också under samma år att fånga den norska storklubben Rosenborgs intresse och fick åka dit på provspel men någon övergång blev aldrig av. Istället fortsatte Philip under 2007 att vara tredjemålvakt och satt på bänken under ett antal matcher i Superettan, dock gjorde han aldrig något framträdande för A-laget.  Sedan under våren 2008 försvann han plötsligt från Ljungskiles trupp och ersattes av Andreas Samuelsson.



Förutom Warnö kommer även Robert Pettersson och Daniel Berg återvända till Ljungskile iförda Oddevolddress.



                                  

_____________________________________________________________________________

"Gummi" har släppt startelvan till den officiella hemsidan och den blir följande:

Andreas Samuelsson
E.Phiri - R.Jansson- M.Carlsson - R.Johansson
M.Isac - R.Kapella-Karlsson - Liridon Kalludra
J.Alfredsson - D.Åkervall - C.Zarkovic



Igår kväll gav jag mig på en gissning av startelvan, med facit i hand kan säga att jag lyckades hyfsat. Sex rätt positionsmässigt och Mathias Carlsson hade jag med, fast som innermittfältare.

Mike Isac och Rikard Kapella-Karlsson fortsätter sitt testspel. Jonas Alfredsson, från juniorlaget, får ett nytt försök i startelvan fast nu som anfallare. Gissningsvis blir det fler unga juniorspelare som får testa på spel.

_______________________________________________________________________________

Brukar ytterst sällan vara inne på Oddevolds hemsida av förklarliga skäl. För vad skall man dit in och göra? I alla fall, i ett svagt ögonblick valde jag att skriva in www.oddevold.se i adressfältet på min webbläsare för att titta om de hade lagt ut någon startelva inför matchen, de hade de och vi kommer att återkomma till den lite senare. Jag valde också att titta in under fliken "gästbok" och det gav mig ett garv. Sicket dravel det fanns där emellanåt. Här nedanför bjuder jag på ett smakprov.  Läs och njut, eller ja. Skratta kanske ni gör.


stellan | Ons 4 mar kl. 11:11 

"ska du till dypölen ikväll?"

Berbatov | Ons 4 mar kl. 09:50 

"Tänker inte sponsra med 20 kr direkt ner i fickan till by-laget. Blir att stanna hemma!!!!!!!!!!!"

larsson | Ons 4 mar kl. 08:44 

"Lsk spelar ikväll med ett förstärkt tipselitlag...så tror nog att iko vinner med minst 5 mål."


Nu återvänder vi till Oddevolds startelva.

Mattias Olsson
Kim Karlsson - Mathias Björkman - Jonas Larsson - Mattias Karlsson
Robert Pettersson - Angelo Vega - Daniel Berg - Alex Gerle
Jesper Carlzon - Markus Svensson

Om man skall känna av stämningen inför kvällen verkar IKO vara segersäkra. Men ta och jämför de två startelvorna. LSK är starkare på nästan varje position, och egentligen är det väl bara Angelo Vega som hade kunnat gå in LSK. Med all respekt för Daniel Berg, men han var inte ordinarie under 2007. Men, motivation brukar ju slå klass så där har väl IKO sitt halmstrå de får gripa efter.

/Archie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0