Mental istid

 


David Durmaz och LSK var steget efter hela matchen

 


Jaha, och hur skall man nu rubricera det här tänkte jag när jag svettig satt ner i min soffa samtidigt som jag såg hur kommentatorerna på TV4 Sport summerade matcherna. Först kom de populärkulturella referenserna, sedan kom ordvitsandet och till slut funderar jag på om man i ren protest skulle skita i att skriva om matchen. Men det blev som ni kära läsare ser, en referens som får en att minnas ungdomens 90-tal och ljummen folköl. Nåja, det är inte så illa att det är mental istid för oss just nu prövade människor med gröna hjärtan. Men kul är det då inte.

Svettigheten kom från att jag med ytterst raska steg tog hem från ett möte, därför kunde jag bara "avnjuta" den sista kvarten. Fast det var kanske lika bra det med tanke på att jag fick se två mål från de gröna.

Att LSK är i en formsvacka är ett understatement av rang. Nu är det åtta matcher utan vinst för LSK och ger man bort chanser till motståndarlagen i stil med igår så kan nog den sviten fortsätta, för försvaret var inte direkt den ointagliga borg som den varit under tidigare av säsongen. Två mål var bjudningar, Kitics självmål är bara sån otur att den enda man kan göra åt det är att skratta. Dock lyckas LSK att hämta sig mot slutet och på övertid lyckas de putsa siffrorna till 3-2 efter fina mål av Gav och Erik Nilsson. Visst att Sundsvall slog av på tempot, men ändå. Starkt av LSK att kunna utnyttja det.

- Både Il Capitano och Josemar tvingades lämna matchen i för tid, Josemar kom inte ens till start. Vi hoppas att Il Capitanos skada inte är speciellt allvarlig för han behövs på planen och enligt rapporterna var LSK rätt pigga så länge han fanns på plan.

- Erik Nilsson stegade fram och skruvade in en frispark, Nilsson har visat sig vara en så kalla "poängspelare", kan bli väldigt viktigt bara LSK lyckas vända på skutan.

- Vad har hänt med försvaret? Det som var så ramstarkt tidigare. Helt plötsigt har Sören Ferm och Josemar gått och tappat sin ödödlighetsstatus.

Grej of the game: Tyvärr så måste det bli Kitics självmål. Det är nog det snyggaste självmålet jag någonsin sett och det lär bli en hel del visningar på YouTube. Fotbollskanalen hade målet på sin rullande på löpsida. Men är det någon som kan tackla ett sånt debacle så är det Aleksandar Kitic så vi på Skrivna Ark är inte speciellt oroliga över att han skall deppa ihop.

/Archie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0