Vilka startar i premiären?



Premiären närmar sig och spänningen stiger sig över hela Bohuslän. I Ljungskile finns fortfarande lugnet. Ett lugn som ändå pirrar och skapar spänning. Ljungskile SK ska spela sin första seriematch 2011, mot Falkenbergs FF. Många nya spelare har hittat sin plats i omklädningsrummet. Förra året tog det en halv säsong att spela in alla nya spelare, i år kan man förhoppningsvis komma ihop snabbare och bara bli bättre sedan. Det har ändå sett bra ut på försäsongen och det gäller nu att man inte överskattar sig själva, utan är ödmjuk och tar fram det LSK är känt för - kämparandan!

Jag har funderat och resonerat inför premiären hur startelvan kommer se ut. Det är inte lätt. Skador på startspelare såsom Gabriel Altemark-Vanneryr, Lorenzo Brais och Genalvo ställer till det. Därför tror jag inte någon av dessa kommer starta matchen mot Falkenberg, men väl har chans att kanske kunna bytas in. Förrutom de tror herr Kavaj även att Alexander Mellqvist och Robin Iglicar har chans att kunna bytas in. Men detta är ändå den elvan jag tror kommer starta imorgon.

Nick Noble
Marcus Jarlegren, Robin Jonsson, Josemar, Rickard Nilsson
Tobias Mikaelsson, Aleksandar Kitic, Michael Thomas, Jarrod Smith
Joakim Runnemo, Johan Patriksson

Men jag kan mycket väl ha fel. Jag vet inte vilka tankar som går i Glans och Legendens huvuden. Vad tror ni? Har jag rätt eller kommer det se ut på något helt annat sätt?

/Kaj Kavaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0