Intervju med Erik Nilsson inför cupmatchen



Skrivna Ark kan idag prestera en ny intervju. Denna gång med den före detta LSK-spelaren Erik Nilsson, som imorgon kommer möta LSK med sitt Örebro SK i Svenska Cupen.

Erik Nilsson var under förra säsongen utlånad från allsvenska Örebro SK till Ljungskile SK. Det blev ett framgångsrikt år för Nilsson i den gröna tröjan. På 20 matcher gjorde han fyra mål och sex målpassningar från sin vänstermittfältsplats. Nilsson och Örebro valde dock att ta tillbaka honom till gnällbältet för att satsa vidare på honom.
Imorgon spelar LSK hemma mot Örebro i Svenska Cupen, vilket blir ett speciellt möte för den forne LSK-spelaren Erik Nilsson.

Inledningsvis, hade du någon koll på vår blogg innan du fick förfrågan att ställa upp på en intervju med oss?
- Ja det hade jag. Har sett bloggen tidigare på Facebook.

När du fick reda på att ni skulle få möta Ljungskile i cupen. Stegade du in på Sixten Broströms kontor och sade ”den här matchen skall jag spela!”? För du får väl spela?
- Haha, nja riktigt så var det väl inte. Men jag blev väldigt glad när jag såg att vi skulle möta Ljungskile. Som det ser ut just nu så ska jag spela från start så jag ser verkligen fram emot matchen.

Har tränarna frågat dig något om LSK med tanke på att du varit i klubben?
- Nej jag tror att dom har bra koll på Ljungskile ändå.

Vilken del av ditt spel tycker du att du utvecklade mest under din tid på västkusten?
- Det defensiva spelet. Känner att jag tog ett rejält steg framåt där.

När du återvände sade du att du ville ta en ordinarie plats, hittills har du fått starta två matcher och hoppat in i en av sex möjliga. Hur nära tycker du att du är en startplats?
- Vi har ett väldigt bra innermittfält i Örebro så konkurrensen är stenhård men jag tycker ändå att jag har klarat mig helt okej. När alla är friska så har jag fått suttit på bänken men jag jobbar hårt varje dag för att ta en ordinarie plats och jag tycker att jag kommer närmare och närmare hela tiden.

Om vi har förstått det rätt sitter du på ett kontrakt som går ut efter årets säsong, och LSK har ju en ambition av att nå Allsvenskan. Är det bara vi som ser en möjliga framtida överenskommelse? Eller det mest drömmar från redaktionens sida?
- Det stämmer, det går ut efter den här säsongen. Min ambition är att spela så högt upp som möjligt men självklart ska andra saker spela in. Just nu trivs jag bra i Örebro och vi får se vad som händer till nästa år.

Till sist, handen på hjärtat Erik. Inlandet vs. Västkusten. Där finns det väl bara en klar vinnare väl?
- Jag tror på en tuff och jämn match. Ljungskile är otroligt starka hemma och vi kommer få jobba hårt för att vinna.

Tack ännu en gång för att du ställde upp, Erik!
____________________________
Archie & Speezie för Skrivna Ark.
skrivnaark.blogg.se
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0